สรุปหลักสูตรการตลาดออนไลน์

หลักสูตรนี้ให้แนวคิดที่สำคัญและทักษะที่เกี่ยวข้องกับความเข้าใจพื้นฐานของการตลาดดิจิทัล รวมถึงการสร้างเว็บไซต์ การปรับปรุงเนื้อหาเพื่อการค้นหา (SEO)  การใช้สื่อสังคมออนไลน์ การทำการตลาดและการโฆษณาข้ามบริการ การติดตามและการปรับปรุงแคมเปญโดยใช้เครื่องมือในการวิเคราะห์

เมื่อการจบลงของหลักสูตรนี้ผู้เข้ารับการอบรมจะสามารถ:

– เข้าใจแนวคิดหลักของการตลาดดิจิทัลรวมถึงข้อดีข้อ จำกัด และการวางแผน

– ทำความเข้าใจกับตัวเลือกการแสดงตัวตนของเว็บต่างๆและวิธีเลือกคำสำคัญที่เหมาะสมสำหรับการเพิ่มประสิทธิภาพของเครื่องมือค้นหา

– จดจำแพลตฟอร์มโซเชียลมีเดียที่แตกต่างกันและตั้งค่าและใช้งานแพลตฟอร์มทั่วไป

– ทำความเข้าใจว่าการจัดการสื่อโซเชียลที่มีประสิทธิภาพ ช่วยส่งเสริมและสร้างโอกาสในการขายได้อย่างไร

– ใช้บริการการจัดการโซเชียลมีเดียเพื่อกำหนดเวลาโพสต์และตั้งค่าการแจ้งเตือน

– ทำความเข้าใจกับตัวเลือกต่าง ๆ สำหรับการตลาดและการโฆษณาออนไลน์รวมถึงเครื่องมือค้นหาอีเมลและการตลาดผ่านมือถือ

– ทำความเข้าใจและใช้บริการวิเคราะห์เพื่อติดตามและปรับปรุงแคมเปญ

ประโยชน์ของหลักสูตรคืออะไร?

– ครอบคลุมทักษะที่สำคัญและแนวคิดหลักที่เกี่ยวข้องกับการตลาดดิจิทัล

– รับรองแนวปฏิบัติที่ดีที่สุดในการตลาดดิจิทัล

– พัฒนาด้วยข้อมูลจากผู้ใช้คอมพิวเตอร์ผู้เชี่ยวชาญเฉพาะด้านและฝึกฝนผู้เชี่ยวชาญด้านการตลาดดิจิทัลจากทั่วทุกมุมโลก กระบวนการนี้รับประกันความเกี่ยวข้องและช่วงของเนื้อหาหลักสูตร

Download the Digital Marketing Module Syllabus (PDF)

Core & Sub-skill

Digital Marketing Concepts

  • Key Concepts
  • Planning

Web Presence

  • Web Presence Options
  • Website Considerations
  • Search Engine Optimisation

Social Media Setup

  • Social Media Platforms
  • Social Media Accounts

Social Media Management

  • Social Media Management Services
  • Marketing and Promotion Activities
  • Engagement, Lead Generation and Sales

Online Marketing and Advertising

  • Online Advertising
  • E-Mail Marketing
  • Mobile Marketing

Analytics

  • Getting Started
  • Web Analytics
  • Social Media Insights
  • E-Mail Marketing and Online Advertising Analytics

Digital Marketing Module summary

THIS MODULE SETS OUT ESSENTIAL CONCEPTS AND SKILLS RELATING TO THE FUNDAMENTALS OF DIGITAL MARKETING, INCLUDING CREATING A WEB PRESENCE, OPTIMISING CONTENT FOR SEARCH ENGINES, USING SOCIAL MEDIA PLATFORMS, CARRYING OUT ONLINE MARKETING AND ADVERTISING ACROSS A RANGE OF SERVICES, AS WELL AS MONITORING AND IMPROVING CAMPAIGNS USING ANALYTICS.

SYLLABUS

The Syllabus sets out the specific knowledge and skills that make up this module, as informed by input from a wide range of expert input from the world’s leading computer societies and independent subject matter experts.

Download the Digital Marketing Module Syllabus (PDF)

ON COMPLETION OF THIS MODULE THE CANDIDATE WILL BE ABLE TO:

  • Understand key concepts of digital marketing, including advantages, limitations and planning.
  • Understand various web presence options and how to select appropriate keywords for search engine optimisation.
  • Recognize different social media platforms, and set up and use common platforms.
  • Understand how effective social media management assists in promotion and lead generation.
  • Use a social media management service to schedule posts and set up notifications.
  • Understand various options for online marketing and advertising, including search engine, e-mail and mobile marketing.
  • Understand and use analytics services to monitor and improve campaigns.

WHAT ARE THE BENEFITS OF THIS MODULE?

  • Covers the key skills and main concepts relating to digital marketing.
  • Certifies best practice in digital marketing.
  • Developed with input from computer users, subject matter experts, and practicing digital marketing professionals from all over the world. This process ensures the relevance and range of module content.

Core & Sub-skill

Digital Marketing Concepts

  • Key Concepts
  • Planning

Web Presence

  • Web Presence Options
  • Website Considerations
  • Search Engine Optimisation

Social Media Setup

  • Social Media Platforms
  • Social Media Accounts

Social Media Management

  • Social Media Management Services
  • Marketing and Promotion Activities
  • Engagement, Lead Generation and Sales

Online Marketing and Advertising

  • Online Advertising
  • E-Mail Marketing
  • Mobile Marketing

Analytics

  • Getting Started
  • Web Analytics
  • Social Media Insights
  • E-Mail Marketing and Online Advertising Analytics

SAMPLE TESTS

ICDL Asia provides sample tests to enable potential candidates and employers to understand ICDL Digital Marketing in more depth and prepare for testing.

Download the Digital Marketing Sample Test

Please note: Answers are provided for the multiple choice questions of the sample papers, please refer to ICDL training materials for information on practical tasks.